Pitkä Matka Vietnamiin 22.5. - 30.6. 2002   Kartta I Kartta II

29.6. Bangkok

Bussimatka Sihanoukvilleen Kambodzan rannikolle oli positiivinen yllätys kun tasaista asfalttitietä kesti koko matkan ajan. Perillä odotti sitten vesisade, jolloin päätimme jatkaa matkaa suoraan Thaimaaseen laivalla. Merireitti olikin sitten astetta epätasaisempi eikä merisairaudelta voitu välttyä, mutta perille kuitenkin päästiin ja illalla oltiin vielä Bangkokissa.

Bangkok oli oikeastaan aika odotetunlainen miljoonakaupunki turisteineen, ruuhkineen ja osotskeskuksineen. Kävimme muunmuassa 6-kerroksisessa tietokonetavaratalossa, useita krääsä-, vaate- ja silkkitoreja unohtamatta. Tietysti kun Thaimaassa oltiin niin myös Patpongin punaisten lyhtyjen alueeseen piti käydä tutustumassa.

Meidän hotellin edessä oli joka yö vilinää kadulla.

Pattaya

Yhtenä päivänä kävimme bussilla turistien mekassa Pattayalla, joka olikin aivan maineensa veroinen. Kilometrien mittainen rantakatu jossa on toisella puolella meri ja toisella krääsäkojuja, ravintoloita, baareja, vaatekauppoja ja go-go baareja aivan vierivieressä. Viisi tuntia oli aivan riittävästi paikkaan tutustumiseen.